Buna ziua! Sunt elev in cls a7-a.Cel mai mult ma pasioneaza matematica.Dar am o mica nelamurire.Rog un profesor de specialitate,un doctor in matematica sa imi spuna si sa imi explice aspunsul. Sa incepem!
Se cunoaste ca radical din 2 este nr irational,adica nu il putem numi fix.Nu putem spune rezultatul fix.Cu alte cuvinte nu putem spune ca radical din doi este egal cu….ci radical din doi este aproximativ egal cu…
Acum…Consideram un patrat cu latura de 1.Ducem o diagonala si obtinem doua triunghiuri dreptunghice.Conform teoremei lui Pytagora(patratul ipotenuzei este egal cu suma patratelor catetelor) rezulta ca diagonala,considerata ipotenuza este egala cu radical din 1 la patrat+1 la patrat,adik lungimea ipotenuzei este egala cu radical din 2.
Dar radical din 2 nu se poate extrage fix.Dar ipotenuza cu masura radical din 2 exista.Deci este un segment cu extremitati bine determinate,un segment limitat.Unde este greseala???
Tu ai pus o intrebare dar se pare ca nimeni nu se prea intereseaza de a da un raspuns…iar unii habar nu au sa raspunda. Apoi altii fac pe diplomatii si tot nu pica pe subiect. S-ar putea ca unii sa te informeze gresit si tu sa-i crezi. Dragutule cel mai bine este sa te obisnuiesti sa iei ceea ce i-ti trebuie din carti chiar daca trebuie sa citesti acele lucruri de mai multe ori. Nu uita un lucru caci si pe DASCALII de astazi si de oricand tot CARTEA i-a FORMAT. Cartea este SFANTA sa nu uiti a format multe generatii si va mai forma si altele cat timp va exista planeta asta. Eu am patit la fel ca si tine si am primit raspunsuri aiurea asa ca am luat cartea si am citit pana mi-a intrat in cap ceea ce cautam si astazi sunt mult mai fericit decat daca ma luam dupa sfaturile paralele pe care le primeam. Vezi la CAINELE pe aceasta pagina unde esti si tu. Deci eu te sfatuiesc sa folosesti cartea oriunde vei fi si te va pregati mai bine decat un profesor caci sa nu uiti ca si pe profesor tot EA l-a pregatit.
I-ti doresc succes si multa rabdare caci citind vei dobandi ceea ce cauti.
MULT NOROC
Multumesc! Asa este! Dak tot nu voi intelege,voi fi nevoit sa imi creez propria parere! DA…CARTEA A FORMAT DASCALII…Dar si cartea e scrisa de mana de om…asa ca ori ajung sa o scriu eu pea ea…ori mor incercand!
MS mult
Universul cartilor cuprinde dragule cantitati vaste de informatie unde au contribuit milioane de minti omenesti. Sa nu te indoiesti de acest aspect niciodata. Plus ca o carte fiind de fapt un obiect o poti citi acasa in cadrul tau intim la orice ora din zi sau din noapte dragutule pe cand pe nenea profesoru i-l mai gasesti si in toane rele cateodata sau poate uita sau etc…., cartea in schimb spune acelasi lucru de cate ori o deschizi. Totul este sa o deschizi cu placere caci este un tovaras tacut dar care spune multe mult mai multe ca un profesor.
Te salut prietene
De la Cainele.
Salut!Sunt elev in clasa a 9-a,problema cu radical din 2 ai dreptate este cam ilogica❓ si nu sunt in stare sati explic insa iti pot spune ca la rezolvarea problemelor nu trebuie sa gandesti practic la valorile laturilor….ci trebuie sa gandesti matematic,radicall din 2 sa insemne pt tine doar un numar cu care sa jonglezi in problema nimic altceva.Nici o problema nu iti va cere sa explici valoare lui radical din 2 si sa o folosesti.
Asta este parerea mea.
Ai dreptate in ceea ce priveste cerintele problemelor! Dar aici nu e vorba de probleme ,ci de LOGICA matematicii. Nu mai astept raspunsuri…o sa incerc singur sa descopar! Poate nu acum…dar candva,o voi face!
Problema asta tine putin de clasa a 11 a , dar in fine, o sa incerc sa iti explic cat mai la nivelul clasei a 7a : radical din 2 contine o infinitate de zecimale dupa virgula (1,4142…),daca incerci sa reprezinti acest numar ca lungime de segment ,prima data iti fixezi 1cm, apoi mai adaugi inca 0,4, peste acestia inca 0,01, apoi 0,004, apoi 0,0002 si asa mai departe ( 1,4142 = 1+0,4+0,01+0,004+0,0002+…)Ideea e ca adaugi acestei sume termeni care se apropie din ce in ce mai mult de 0 ( in termeni de clasa a 11 a se zice ca avem un sir de numere convergent la 0 ), asadar ca dupa o infinitate de pasi e ca si cum nu ai mai adauga termeni acestei sume, deci te opresti cu masuratoarea , si din moment ce te-ai oprit este evident ca ai un segment limitat, masurat cu rigla. Problema e ca in realitate nu poti face o infinitate de pasi (pentru ca traim in medie 65 de ani in Romania) de aceea aproximam. Sper sa te fi lamurit raspunsul meu
De fapt şi Pitagora s-a înşelat mergând pe ideea că nu s-ar putea repreznta pe o axă decât numerele raţionale şi a dat dovadă de foarte mult dogmetism în naceastă privinţă înecându-şi chiar un discipol care a ridicat acestă problemă. Într-adevăr axioma riglei şi densitatea lui Q în R rezolvă problema, dar mentalităţile nu erau atât de evoluate în vremea lui Pitagora
nu prea ma deskurc la matematika🙂 )