Examenul de Evaluare Nationala si admiterea la licu

Schimb de experienta; Legislatie, regulamente, utile.
Bogdan Stanoiu
guru
guru
Mesaje: 1547
Membru din: 17 Oct 2010, 21:24
Localitate: Bucuresti

Examenul de Evaluare Nationala si admiterea la licu

Mesaj de Bogdan Stanoiu » 26 Oct 2015, 10:29

1)Părerea mea este că media avută de elevi în calsele V-VIII nu ar trebui să fie luată drept criteriu pentru înscrierea la liceu deoarece este un indicator subiectiv depinzând de scoala unde învată fiecare.

2) De asemenea subiectele date la Evaluarea Natională la matematică trebuie să fie făcute de o asa manieră încât elevul serios dar care nu se descurcă decât la exercitii tipizate/"retete" să poată lua cel mult 8 iar pentru obtinerea unei note mai mari să fie necesară existenta unei gândiri matematice care să treacă peste stadiul aplicării mecanice a unor algoritmi fără a întelege de ce algoritmii respectivi sunt valizi. Altfel există riscul ca un elev care se descurcă la "retete" dar nu are o gândire matematică formată să ia notă mai mare decât un elev cu gândire matematică formată dar care greseste din neatentie la calcule. Ca urmare acelor mentionate mai sus este posibil ca un elev care se descurcă la "retete" fără a avea o gândire matematică formată să prindă un loc la unele licee (din Bucuresti) precum Mihai Viteazu sau Tudor Vianu iar un elev cu gândire matematică formată să nu prindă un astfel de loc.

3) Ar fi bine ca fiecare liceu să aibă dreptul să aleagă pentru fiecare profil ponderea pe care o acordă fiecărei dintre cele două note obtinute la evaluare-cu conditia de a acorda fiecărei note o pondere minimă de 25%. Astfel un liceu prcum Tudor Vianu ar putea acorda 75% din pondere notei de la matematică si 25% notei de la limba română în timp ce un liceu ca Gheorghe Cosbuc ar putea acorda 75% notei de la limba română si 25% notei de la matematică etc. Un astfel de demers ar ajuta la o corelatie mai bună a profilelor cu înclinatile elevilor.

4) Nu sustin reintroducerea admiterii deoarece un astfel de sistem are o gravă inechitate: un elev care dă initial la un liceu bun de rang 1 si pică poate ajunge la un liceu mai prost de rang 3 decât un elev care reuseste din prima la un liceu de rang 2 dar cu o medie mai mică.

Scrie răspuns
  • Subiecte similare
    Răspunsuri
    Vizualizări
    Ultimul mesaj