Am un exercitiu pe care l-am rezolvat pana intr-un punct ,dupa care nu mai stiu a-l continua.Va rog sa ma ajutati!
Aflati nr abcd(scris in baza 10) care verifica egalitatea: abcd+bcd+cd+d=3102 (obs: abcd,bcd si cd sunt in baza10)
1000a+100b+10c+d+100b+10c+d+10c+d+d=3102
1000a+200b+30c+4d=3102
sau trebuie scris abcd(in baza 10)=3102-(1000+200b+30c+4d)..???chiar nu stiu !AJUTATI-MA
Multumesc pentru indicatii.Am sa ma ghidez dupa ele si sper sa reusesc!
Ati omis cealalta posibilitate, d=8.
Asa este. Am facut corectura necesara !
Multumesc !
vreau si eu continuarea exercitiului de mai sus ; nu m-am prins cum se continua
Am rzzolvat si daca am gresit ,va rog sa-mi spuneti:
Pentru d=3 am obtinut 3*c+1=..0 :3*3+1=.0 ;c=3
2*b+1=..1;2*5+1=11;b=5
1*a+1=3;1*2+1=3 ;a=2 deci nr abcd(in baza 10)=2533
Pentru d=8 am obtinut 4*d=…2 ;4*8=32 ;d=8
3*c+3=..0 ;3*9+3=30 ;c=9
2*b+3=..1 ;2*9+3=21 ;b=9
a*1+2=3 ;1*1+2=3 a=1 nr obt este1998
Este corect !
2533+533+33+3=3102 si
1998+998+98+8=3102.
Felicitari !
Multumesc, dar fara ajutorul d-voastra nu as fi reusit!
[quote=dan][quote=lyly_70]
Am rzzolvat si daca am gresit ,va rog sa-mi spuneti:
Pentru d=3 am obtinut 3*c+1=..0 :3*3+1=.0 ;c=3
2*b+1=..1;2*5+1=11;b=5
1*a+1=3;1*2+1=3 ;a=2 deci nr abcd(in baza 10)=2533
Pentru d=8 am obtinut 4*d=…2 ;4*8=32 ;d=8
3*c+3=..0 ;3*9+3=30 ;c=9
2*b+3=..1 ;2*9+3=21 ;b=9
a*1+2=3 ;1*1+2=3 a=1 nr obt este1998
mai este un raspuns corect pentru d=8:
4*d=…2 ;4*8=32 ;d=8
3*c+3=..0 ;3*9+3=30 ;c=9
2*b+3=..1 ;2*4+3=11 ;b=4
a*1+1=3 ;2*1+1=3 a=2 nr obt este2498
va multumesc pentru ajutor.
Eu tot nu am inteles.
Serios, Dvs. vi se par astfel de probleme accesibile unor elevi de clasa a V-a ?!🙁
Ce vreau sa spun o sa fie cu totul off-topic, da’ nu ma pot abtine, ca ma roade demult: cand D-zeu o sa se schimbe invatamantul romanesc, cand o sa intelegem ceva din ce se face in Occident, ca declarativ toata lumea ii pupa in … pe occidentali.
Dupa 25 de ani de la Revolutie, bagam in copii aceeasi materie tampita si fara niciun sens, cu ghiotura, habar n-am de ce, care nu-i ajuta cu nimic in momentul asta, si ne miram in fiecare vara ca 60% dintre elevi nu promoveaza BAC-ul! …
Se plimba educatorii nostri prin Europa – pe bani europeni, desigur – LA GREU! Stim cu totii asta, avem toti cunostinte care au vazut juma’ de Europa pe gratis, facand nicte proiecte, chipurile, dar neimplementandu-le nicaieri.
Sunt tata de copii de a 5-a si a 8-a … ma doare capu’ cand vad ca ai mei copii trebuie sa „toceasca” exact cum am facut-o si noi! … E aberant, pur si simplu … nimic practic nu se invata, doar toceala. Vorbesc din postura unuia care a fost comandant de detasament (sic!), olimpic national la fizica, liceu mate-fizica, apoi absolvent de Calculatoare, si destula experienta adunata in domeniu pana la 41 de ani, asta ca sa vedeti ca am invatat ceva carte, matematica la greu, si-mi permit sa trag niste concluzii.
Deci, nu vad de ce trebuie sa bagam in copii, la gramada, aceleasi si aceleasi probleme la varste atat de fragede si sa-i chinuim efectiv cu chestii care N-O SA LE FOLOSEASCA LA NIMIC IN VIATA!! Cine vrea sa mearga pe drumul asta, go ahead! Dar altfel ne batem joc de copii si le irosim copilaria cu rahaturi de astea, in loc sa-i pregatim practic, cu laboratoare si alt mod de studiu – iar, nu detaliez, vezi sistemul occidental.
Copilul sa se duca cu placere la scoala, nu cu frica de note proaste ca n-a reusit sa toceasca tot ce i se da de pe o zi pe alta!
Aveam asteptari mai mari de la generatiile de tineri profesori, de la aia batrani si comunisti nu ma astept la nimic bun, dar de la astia tineri … pacat …