Scrieţi un program ȋn limbajul Java care calculează aria ȋnsumată a unei colecţii de forme geometrice de tip triunghi, dreptunghi si cerc. Programul trebuie să fie complet, deci să includă si definitiile claselor.
Inregistrati-va pentru a beneficia de cunostintele comunitatii, a pune intrebari sau a a raspunde la intrebarilor celorlalti.
Suntem o comunitate care incurajeaza educatia si in care se intalnesc know-how-ul si experienta cu perspective inovative de abordare a problemelor.
Autentificati-va pentru a pune intrebari, a raspunde la intrebarilor celorlalti sau pentru a va conecta cu prietenii.
V-ati uitat parola ? Introduceti adresa de email si veti primi o noua parola.
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Va rugam explicate, pe scurt, de ce credeti ca aceasta intrebare trebuie raportata.
Motivul pentru care raportezi utilizatorul.
Eu nu stiu sintaxa limbajului Java, dar nu cred că e foarte diferită de C#.
Pe ansamblu, programul trebuie să aibă în fiecare clasă câmpuri care retin elemente necesare calculării ariei figurii respective.
Spre exemplu la clasa Triunghi, aria o poti calcula în vreo 5 moduri, dacă nu mă însel (latură ori latură ori sinusul unghiului dintre ele pe 2, Heron, bază ori înăltime pe 2, produs de laturi pe de 4 ori raza cercului circumscris si cu determinantul), deci dacă nu precizează cu ce formulă trebuie să calculezi aria, va trebui să le faci pe toate.
Dacă vrei să le faci pe toate, atunci în constructorul clasei ar trebui să întrebi utilizatorul ce metodă de calcul a ariei o preferă, si să introducă datele corespunzătoare, după care să calculeze direct aria (asta presupune, as zice eu, să memoreze valoarea ariei într-un câmp privat al clasei respective, pentru ca apoi să accesezi acest câmp în functia principală în vederea efectuării sumei cerute).
Evident, fiecare modalitate de calcul a ariei trebuie să îi corespundă unei metode unice a clasei (asta ar fi recomandat, din motive de lizibilitate, chiar dacă în majoritatea cazurilor calculul ariei presupune doar o simplă combinatie de operatii elementare).
La dreptunghi si la cerc, există o singură formulă de calcul a ariei, deci nu pot apărea probleme.
Oricum, ideea e ca fiecare clasă să aibă implementată o functie membră care calculează efectiv aria figurii respective, care va fi apelată în cadrul clasei, valoarea returnată de functie fiind stocată într-un câmp Aria, pentru ca în Main(), atunci când trebuie efectuată suma acestor arii, doar să accesezi acest câmp al fiecărui obiect, si să le aduni.
Pentru asemenea tipuri de programe (in consola, de liceu), diferenta intre java si C# este ca intre C++ si Pascal.
Diferente mari apar cand incepi sa lucrezi interfete grafice, cand apar tehnologii specifice Microsoft (netFramework diverse versiuni).
Exista un forum java „http://forum.softpedia.com/topic/946858-java-vs-c/”>http://forum.softpedia.com/topic/946858-java-vs-c
multumesc pentru raspunsuri