Matematica si religia; ce au in comun fata de litere:a,e, i?

Se poate vorbi despre matematica si altfel decat rezolvand exercitii si probleme.
Bogdan Stanoiu
guru
guru
Mesaje: 1547
Membru din: 17 Oct 2010, 21:24
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Bogdan Stanoiu » 19 Aug 2011, 13:40

Integrator scrie:
Bogdan Stanoiu scrie:
Integrator scrie:Evident ca soarele este o stea si aceasta stea lumineaza contnuu in univers dar datorita rotatiei pamantului in jurul propriei axe se produce fenomenul de zi si noapte pe Terra si in mod cert luna nu e o sursa de lumina directa dar reflectand lumina soarelui apare ca un luminator de noapte,iar stelele se pot vedea si ziua daca coboram intr-un put adanc si soarele nu se afla exact deasupra putului.
Daca universul a aparut prin big-bang si daca se considera ca va fi si un big-crunch care va duce la un alt big-bang si tot asa mereu atunci cand a avut loc primul big-bang si care este probabilitatea ca sa mai apara vreodata o fiinta rationala in univers?
Referitor la lumina se stie ca plantele pot incolti si la intuneric iar faptul ca Dumnezeu a facut plantele in a treia zi si soarele in a patra zi asta nu a putut sa aduca prejudicii plantelor si cred ca la inceput inainte de a fi facut soarele la suprafata Terrei si deci si in solul planetei era o temperatura suficienta pentru ca plantele sa nu sufere.
Referitor la evolutie sunt cam multe verigi lipsa intre maimuta si om si sunt si intrebari la care inca nu s-a raspuns.Daca omul a evoluat din maimuta atunci cum se explica ca femeia nu prezinta pilozitate pronuntata in special pe fata, si in general pe torace,pe maini si pe picioare precum barbatul (excludem cazurile anormale din punct de vedere genetic)?????
E foarte simplu: gena care determină sexul feminin nu favorizează aparitia pilozitătii. Lol
Vezi-ti de anomaliile creatinismului pe care le tratezi cu maximă indulgentă Lol
Evident ca este cauzat de o gena dar as fi curios sa stiu cum arata stramosul maimutei si omului ca mascul si ca femela.Unde este fosila sramosului maimutei si omului?Cand va fi gasita sau fabricata atunci vor aparea alte intrebari.Din cal si magarita rezulta catarul.Ce ar rezulta dintre un om (barbat) si o femela de cimpanzeu sau gorila?Cine nu este cum zice englezul "strow man" ar trebui sa aiba o opinie proprie.
Asa este. Văd că în continuare esti strawman. Ia si citeste despre modul cum selectia naturală favorizeză perpetuarea anumitor mutatii.

Integrator
guru
guru
Mesaje: 1555
Membru din: 16 Ian 2011, 08:32

Mesaj de Integrator » 20 Aug 2011, 08:01

Bogdan Stanoiu scrie:
Integrator scrie:
Bogdan Stanoiu scrie: E foarte simplu: gena care determină sexul feminin nu favorizează aparitia pilozitătii. Lol
Vezi-ti de anomaliile creatinismului pe care le tratezi cu maximă indulgentă Lol
Evident ca este cauzat de o gena dar as fi curios sa stiu cum arata stramosul maimutei si omului ca mascul si ca femela.Unde este fosila sramosului maimutei si omului?Cand va fi gasita sau fabricata atunci vor aparea alte intrebari.Din cal si magarita rezulta catarul.Ce ar rezulta dintre un om (barbat) si o femela de cimpanzeu sau gorila?Cine nu este cum zice englezul "strow man" ar trebui sa aiba o opinie proprie.
Asa este. Văd că în continuare esti strawman. Ia si citeste despre modul cum selectia naturală favorizeză perpetuarea anumitor mutatii.
Eu recunosc ca sunt "yes man of the God" in sensul ca accept existenta si puterea lui Dumnezeu,iar stiinta si puterea oamenilor este data de Dumnezeu.
De fapt topicul propus si teoria autorului acestui topic nu demonstreaza ca ar exista vreo legatura intre acele versete din biblie cu punctul cercul si sfera;maine poate mai vine cineva si vede in alte versete brane si "string-uri". :lol:
Eu nu mai zic nimic in legatura cu acest topic si te las sa fii "straw man" si "yes man" al lui Darwin si Einstein e dreptul tau sa te ploconesti scripturilor lor dar vezi bine ca sunt si savanti care incep sa nu mi creada in teoriile acestor savanti trecuti in nefiinta.
NU MAI AM SA-TI PUN INTREBARI PENTRU CA VAD CA NU DAI RASPUNSURI CLARE SI COMPLETE.

Integrator
guru
guru
Mesaje: 1555
Membru din: 16 Ian 2011, 08:32

Mesaj de Integrator » 20 Aug 2011, 08:27

Bogdan Stanoiu scrie:Matematica trebuie să fie studiată în liceu mai mult pentru rezultatele în sine sau pentru modelarea spirituală (termenul fiind folosit aici într-un sens larg care include, printre altele, raţionalul, filosoficul, ideaticul în opoziţie cu viziunea restrictivă spiritual=religios) pe care o poate da prin modificarea mentalităţiilor ?




Despre modul cum este predată matematica


Matematica, luată ca stiinţă,alături de stiintele socio-umane cum ar fi filosofia, politologia, sociologia, psihologia , dezvoltă foarte mult gândirea analitică. Din nefericire, programele şi modul cum sunt alcătuite subiectele pentru examene atenuează foarte mult posibilităţiile de valorificare ale acestui potenţial al matematicii. Programele sunt extrem de incărcate iar subiectele pentru examen sunt tipizate.
Datorita numărului mare de exerciţii tipizate, profesorii de matematică nu mai au timp să facă "divagaţii". Suntem nevoiţi să alocăm foarte mult timp pe care l-am fi putut în alte condiţii aloca dezvoltării gândirii analitice-prin demonstrarea validităţii unor algoritmi sau prin demonstrarea unor teoreme- exerciţiilor tipizate.
Practic, datorită programei încărcate noi nu putem stârni în rândul elevilor curiozitatea de a se întreba de ce este valid un algoritm ci doar dezvolta capacitatea de a şti să-l aplice.
Nu-mi plac aspectele menţionate mai sus , dar n-am ce face.
O programă mai aerisită ar face posibilă predarea matematicii în adevăratul spirit al matematicii-în sensul că plecând de la un set minim de axiome (independente implicativ si necontradictorii) orice trebuie demonstrat.
Din nefericire, datorita programei încărcate, sunt nevoit să predau matematica precum o religie, precum o dogmă. Se ajunge astfel (culmea ironiei) ca o stiinţă care dezvoltă gândirea analitică si incurajează axarea pe argumente rational-critice în defavoarea argumentelor bazate pe autoritate să aibă, (din cauza modului cum sunt nevoit s-o predau datorită programei încărcate), exact efectul opus-acelaşi cu predarea religiei în spirit confesional, adică încurajarea axării pe argumentul autorităţii.
Elevii nu se mai întrebă de ce un algoritm este valid, ci doar învaţă să-l aplice mecanic. Nu caută argumente raţionale ci merg pe argumentul "aşa ne-a zis profesorul".
Foarte adevarat!Cred ca invatamantul ar trebui sa fie interactiv in general si mai ales atunci cand este vorba de matematica unde elevul ar trebui sa fie stimulat sa gandeasca si sa redescopere ceea ce altii au descoperit si dintr-o problema de matematica sa faca mai multe probleme eventual chiar generalizarea acelei probleme.Matematica este foarte frumoasa si daca profesorul are metodica si este un bun pedagog atunci nu ar mai fi atatia elevi care invata pe de rost anumite tipuri de probleme iar atunci cand li se da o problema mai deosebita zic ca nu au facut astfel de probleme.Cine nu intelege bine teoria nu poate sa rezolve probleme mai dificile de matematica chiar daca stie pe de rost diferite formule.Pe de alta parte ar trebui ca intr-o clasa sa nu fie mai mult de 8-12 elevi ceea ce cu asa de putini profesori si suplinitori va fi foarte greu mai ales daca tinem cont ca prea multi profesori sunt foarte slab pregatiti.
Ultima oară modificat 20 Aug 2011, 08:41 de către Integrator, modificat 1 dată în total.

Integrator
guru
guru
Mesaje: 1555
Membru din: 16 Ian 2011, 08:32

Mesaj de Integrator » 20 Aug 2011, 08:38

Bogdan Stanoiu scrie: Din nefericire, pe parcursul a 12 ani de invătământ, elevii, în majoritatea cazurilor, nu fac niciun an politologie, niciun an de sociologie, niciun an de drept, niciun an de psihologie în schimb religia predată în spirit confesional se lăfăie în orarul lor cu o oră pe săptămână an de an. De aceia ies elevi îndoctrinati si dogmatici pe bandă rulantă-în conditiile în care creationismul si antievolutinosmul le sunt băgate în scoală pe bandă rulantă cu polonicul.
Religia,politologia,sociologia,dreptul,psihologia (intr-o vreme se preda la liceu Constitutia) ar trebui sa fie obiecte de studiu optionale in liceele cu profil de cultura generala.
Sunt de-acord ca icoanele,statuetele si alte simboluri religioase sa nu fie afisate in scoli.

Avatar utilizator
Cosmin_NTG
junior
junior
Mesaje: 241
Membru din: 23 Aug 2010, 13:46
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Cosmin_NTG » 21 Aug 2011, 13:43

Integrator scrie:
Bogdan Stanoiu scrie: Din nefericire, pe parcursul a 12 ani de invătământ, elevii, în majoritatea cazurilor, nu fac niciun an politologie, niciun an de sociologie, niciun an de drept, niciun an de psihologie în schimb religia predată în spirit confesional se lăfăie în orarul lor cu o oră pe săptămână an de an. De aceia ies elevi îndoctrinati si dogmatici pe bandă rulantă-în conditiile în care creationismul si antievolutinosmul le sunt băgate în scoală pe bandă rulantă cu polonicul.
Religia,politologia,sociologia,dreptul,psihologia (intr-o vreme se preda la liceu Constitutia) ar trebui sa fie obiecte de studiu optionale in liceele cu profil de cultura generala.
Sunt de-acord ca icoanele,statuetele si alte simboluri religioase sa nu fie afisate in scoli.
Cu referire stricta la ultima propozitie: What??? De ce sa nu fie afisate icoanele in scoli? Icoana nu e o fereastra (sens metaforic) catre Dumnezeu? Nu este un simbol crestin? Incep sa nu mai inteleg unde vrei sa ajungi.

Bogdan Stanoiu
guru
guru
Mesaje: 1547
Membru din: 17 Oct 2010, 21:24
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Bogdan Stanoiu » 21 Aug 2011, 18:06

Cosmin_NTG scrie:
Integrator scrie:
Bogdan Stanoiu scrie: Din nefericire, pe parcursul a 12 ani de invătământ, elevii, în majoritatea cazurilor, nu fac niciun an politologie, niciun an de sociologie, niciun an de drept, niciun an de psihologie în schimb religia predată în spirit confesional se lăfăie în orarul lor cu o oră pe săptămână an de an. De aceia ies elevi îndoctrinati si dogmatici pe bandă rulantă-în conditiile în care creationismul si antievolutinosmul le sunt băgate în scoală pe bandă rulantă cu polonicul.
Religia,politologia,sociologia,dreptul,psihologia (intr-o vreme se preda la liceu Constitutia) ar trebui sa fie obiecte de studiu optionale in liceele cu profil de cultura generala.
Sunt de-acord ca icoanele,statuetele si alte simboluri religioase sa nu fie afisate in scoli.
Cu referire stricta la ultima propozitie: What??? De ce sa nu fie afisate icoanele in scoli? Icoana nu e o fereastra (sens metaforic) catre Dumnezeu? Nu este un simbol crestin? Incep sa nu mai inteleg unde vrei sa ajungi.
Scoala trebuie sa fie neutra din punct de vedere confesional.
Nu confunda credintee/convingerile cu dovezile/demonstratile

Integrator
guru
guru
Mesaje: 1555
Membru din: 16 Ian 2011, 08:32

Mesaj de Integrator » 22 Aug 2011, 07:16

Cosmin_NTG scrie:
Integrator scrie:
Bogdan Stanoiu scrie: Din nefericire, pe parcursul a 12 ani de invătământ, elevii, în majoritatea cazurilor, nu fac niciun an politologie, niciun an de sociologie, niciun an de drept, niciun an de psihologie în schimb religia predată în spirit confesional se lăfăie în orarul lor cu o oră pe săptămână an de an. De aceia ies elevi îndoctrinati si dogmatici pe bandă rulantă-în conditiile în care creationismul si antievolutinosmul le sunt băgate în scoală pe bandă rulantă cu polonicul.
Religia,politologia,sociologia,dreptul,psihologia (intr-o vreme se preda la liceu Constitutia) ar trebui sa fie obiecte de studiu optionale in liceele cu profil de cultura generala.
Sunt de-acord ca icoanele,statuetele si alte simboluri religioase sa nu fie afisate in scoli.
Cu referire stricta la ultima propozitie: What??? De ce sa nu fie afisate icoanele in scoli? Icoana nu e o fereastra (sens metaforic) catre Dumnezeu? Nu este un simbol crestin? Incep sa nu mai inteleg unde vrei sa ajungi.
Cred ca nici macar in biserici (si mai ales in cele crestine) nu ar trebui sa existe icoane sau statuete daca se vrea sa se respecte ceea ce spune Dumnezeu.

CristiPOLI
utilizator
utilizator
Mesaje: 51
Membru din: 19 Iul 2011, 12:49

Mesaj de CristiPOLI » 24 Aug 2011, 09:16

dap, e doar o interpretare...falsa teorie :wink:

cpprogr
utilizator
utilizator
Mesaje: 52
Membru din: 03 Dec 2007, 19:35

Mesaj de cpprogr » 27 Oct 2011, 10:22

Bogdan Stanoiu scrie:
Aveti perfecta dreptate! Invatamantul e dirijat in mod voit spre a distruge noile generatii, spre a le indeparta de adevarata cunoastere. Marionetele astfel obtinute vor putea fi manipulate mult mai usor. De catre cine sau ce? Nu e greu de inteles. Iar profesorii, la randul lor, devin marionete. Foarte trist!

Bogdan Stanoiu
guru
guru
Mesaje: 1547
Membru din: 17 Oct 2010, 21:24
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Bogdan Stanoiu » 13 Noi 2011, 21:48

Iată incă o editie interesantă a emisiunii "Autour de la question" difuzată de Rfi-editia din 07.11.2011. Invitatii acestei editii sunt paleontolgii Brigitte Senut si Martin Pickford, descoperitorii celui mai vechi humanoid cunoscut si a celei mai vechi maimute înrudite cu umanoizii cunoscută. Cei care recurg la o atitudine de tip straw-man ridculizând evolutia ar trebui să asculte această emisiu...ne pentru a vedea cât de serios si de bine argumentat este evolutionismul. De remarcat si lectia de epistemologie dată în ultimele 2-3 minute ale primei părti când este explicat modul cum stiinta progressează prin testări si înlăturarea erorilor si ce înseamnă modestia care constă în recunoasterea faptului că nu detinem decât o parte din adevăr-modestie contrastantă cu atitudinea dogmaticilor creationisti care sustin că detin "Adevărul" (cu A mare că altfel nu se poate, Lol) dar altfel au pretentia de afi considerati smeriti. Lol
Ar trebui ca această lectie să considere baza unei actiuni în scoli la nivel transdisciplinar realizată de catedra de biologie si catedra de limbi străine. Poate că astfel de actiuni ar dminua efectul îndoctrinări săptămânale a elevilor efectuată la orele de religie.

http://www.rfi.fr/emission/20111107-1-sont-hominides

http://www.rfi.fr/emission/20111107-2-sont-hominides

sindex
junior
junior
Mesaje: 259
Membru din: 17 Iul 2010, 10:55
Localitate: Ploiesti

Mesaj de sindex » 27 Noi 2011, 23:17

si totusi topicul discutiei era legatura intre matematica si religie. eu zic ca exista o legatura destul de puternica...priviti civilizatiile antice in speta cea egipteana, au ridicat piramizile perfect din punct de vedere matematic, pentru a servi regilor considerati zei. credinta si dorinta de a ridica monumente de cult cat mai ample, in perfecta concordanta cu miscarea astrelor, soarelui, templele grecesti, romane i-au facut pe oameni sa studieze din ce in ce mai mult, sa gaseasca diferite relatii intre elementele geometrice (teorema lui pitagora, teormea sinusilor, cosinusilor, thales, etc).
alte exemple: legatura dintre cifra 3 si ceea ce avem in religie: sfanta treime, sfintii trei ierarhi, sau un element al catedralelor gotice din vestul europei: 3 portaluri romane pe fatada, cele 3 stiluri arhitectonice folosite la templele grecesti si romane (doric ionic si corintic) si cred ca mai sunt multe astfel de exemple.

sandy_sc
senior
senior
Mesaje: 716
Membru din: 13 Ian 2011, 09:08

Mesaj de sandy_sc » 30 Noi 2011, 23:22


Bogdan Stanoiu
guru
guru
Mesaje: 1547
Membru din: 17 Oct 2010, 21:24
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Bogdan Stanoiu » 22 Ian 2012, 11:40


CristiPOLI
utilizator
utilizator
Mesaje: 51
Membru din: 19 Iul 2011, 12:49

Mesaj de CristiPOLI » 16 Iul 2012, 13:37

interesant punct de vedere, si aicia ma refer la primul post, cel care a deschis topicul ...

Scrie răspuns
  • Subiecte similare
    Răspunsuri
    Vizualizări
    Ultimul mesaj